#1 2015-03-06 19:30:11

 Drippick

Mężuś

49395019
Zarejestrowany: 2010-11-08
Posty: 985
Punktów :   10 
Ulubiona Postać: Gen.Dripik
Wiek: 11
Ulubiona Komenda: Follow Me
Ulubiona Lokacja: Mój dom
WWW

Wrażenia

No to zacznijmy po kolei.

Uruchamiam grę, przewijam introsa pierwszego i widzę mordkę Ejbiaka wystającą z okienka. Supcio, stare dobre czasy. Przeglądam opcje, a tam co? Język. Polski. Wow. Epic. Wow. Mega. Ciekawe jak to będzie. Przeglądam dalej. Klawiszologia. Powiem szczerze, trochę się pogubiłem.

>Stan zdrowia - opcja ta była już w Munchu, ustawiłem sobie pod tyldę, jakoś szczególnie nie było to przydatne. Ot, sprawdzamy ile mamy życia.
>Tab- inkantacja. W sumie fajnie przetłumaczono chanting.
>F- celowanie
>R- rzut/upuszczenie

Bardzo spodobał mi się system rzucania granatów, który mogłem obsługiwać myszką. W praktyce można sobie go ustawić tak, aby celować prawym przyciskiem myszy i rzucać lewym. Dopiero teraz na to wpadłem.

Hmm, reszta raczej bez zmian. Wchodzę do gry. Mija pierwszy filmik, napisy są tylko do słów Ejbiaka. Próbowali je nawet lekko rymować, co nie wszędzie wyszło tak jak powinno ;/

Grafika cud.
Muzyka miód.
Dźwięki nieco inne (Abe z połową mudków wita się "Hej Dave" )

Apropo Gamespeaka. W oryginale na 4 w PC miałem bodajże Angry. Tutaj mamy Alla'ya. Przydatne.

Wbijam do pierwszego sekretu, musiałem kliknąć klawisz akcji "E" żeby otworzyć klapkę. Ogółem sekrety w grze są na oddzielnych ekranach ładowania. Pierwszy sekret, chyba każdy pamięta te mielarki. Boziu, umarłem masę razy, zanim ogarnąłem sterowanie xD

Mudków do uratowania 300. Liczyłem na to, że będzie więcej sekretów. Lekko się zawiodłem, bowiem po prostu w miejsce jednego mudka stoi teraz ich z 3-4 ;/ Teraz tylko to bardziej epicko wygląda, gdy ratujemy ich hurtowo, a nie jak w Oddysee lecieliśmy do jednego sekretu po dwa mudki C:

Łapanie dźwigni, wchodzenie w drzwi, wszystko przyciskiem "E".
Początkowo brakowało mi zwyczajowego skoku w przód. Kliknięcie spacji daje zwykły wyskok w górę. Trza było jednocześnie strzałka+spacja, najtrudniejsze okazały się sekwencje <mina,mina,pusto,mina,mina,pusto> które w oryginale gwałciliśmy spacyjką xD

Grałem na normalnym poziomie trudności, co było błędem z mojej strony. Zero wyzwania. Ostrzał od Sliga idzie przeżyć, a następnie uleczyć się jołjołem (gdy w pobliżu są gołębie wlatują one w nas i leczą).

Trudniejsze są miny do rozbrojenia, ale mało ich cuś. No to sama rozgrywka chyba już opisana... No, jeszcze zmiana w Shrykulla jest nieco inna, bo często miałem tak, że szedłem z trzema "ładunkami" na raz i biłem biegnące na mnie Sligi.

Rupture Farms - całe epickie, nic do zarzucenia C: Genialny klimat, czuć, że to fabryka mięsa.
Stockyards (Zagrody) - to trzeba przeżyć, no prawie tak genialne jak w oryginale, nieco za jasne.
Monsaic Lines (Linie Monsaica) - strzał z procy mnie od razu nie zabił, brakowało mi tych dwóch mega gigantycznych pomników .-. W dodatku, Shrykulla pierwszego dostajemy tutaj, w nieco innym miejscu niż w oryginale (nie mamy go od razu po powrocie z drugiej świątyni).
Scrabania - poszła na pierwszy ogień, w sumie dodana chyba była dodatkowa sekwencja Elumem, kilka epickich skoków. No, i są nawet fragmenty, gdy przebiegamy przez paszczę kamiennego Scraba Świątynia i "Nest" były genialne, szczególnie wspinaczka na sam szczyt tego.
Paramonia - Trochę straciło na klimacie, ale głównie wewnątrz. Na zewnątrz strasznie szybko mi minął czas mimo dodatkowej sekwencji Elumem.
Powrót, Rupture, do samego końca epicko.

Dodatkowo, mamy interaktywne mapy pozwalające nam na ogarnięcie któregoś z pokojów w Templach. Ciekawa sprawa.

Podsumowując, gra mi się spodobała. Raz czy dwa brakowało polskich znaków w spolszczeniu, ale to wina lokalizatorów, nie twórców gry, chyba.

Remake idealny, tak powinno się je robić. Teraz nic tylko czekać na Exoddusa w HD (Ciekawe ile dostaniemy Mudków, 900? )

Offline

 

#2 2015-03-07 10:59:59

 Konr@do

http://img.informer.com/icons/png/16/23/23053.png Mudomo

666
Call me!
Zarejestrowany: 2012-01-17
Posty: 117
Punktów :   
Ulubiona Postać: Abe
Wiek: 666
Ulubiona Komenda: Fart
Ulubiona Lokacja: Rupture Farms
WWW

Re: Wrażenia

Jak dla mnie kaszanka... Głosy źle dobrane, polonizacja robiona chyba na kolanie w barze, bo strasznie nieciekawie to wygląda (czcionka, nie wszystkie obiekty przetłumaczone). No i najgorsza rzecz, która mnie zraziła - pasek zdrowia... Bardziej tego spieprzyć nie mogli. Tyle czekania okazało się na marne, zawiodłem się bardzo na twórcach. Prawdziwy klimat tej gry już nigdy nie wróci... Czekam na wersję PS3 i jakoś na siłę przejdę.


http://oi60.tinypic.com/ebe8td.jpg

Offline

 

#3 2015-03-07 17:16:15

 Marabit

Tańczący z Paramitami

Zarejestrowany: 2010-11-30
Posty: 1428
Punktów :   44 
Ulubiona Postać: Gen. Dripik
Wiek: 36
Ulubiona Lokacja: RuptureFarms

Re: Wrażenia

Konr@do napisał:

pasek zdrowia



To się nie dzieje naprawdę xD

Dłuższych wrażeń na razie nie czytam żeby samemu móc podejść świeżo do gry.


http://i46.tinypic.com/259ws3k_th.gif

Offline

 

#4 2015-03-07 23:28:01

 Delux492

http://img.informer.com/icons/png/16/23/23053.png Shrykull

Call me!
Skąd: Vykkers Labs
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 393
Punktów :   21 
Ulubiona Postać: Scrab
Wiek: 23
Ulubiona Komenda:
Ulubiona Lokacja: Slig barracks/scrabania
WWW

Re: Wrażenia

NNT Super tylko boli mnie to że to Remake poprzednika Oddysee a nie nowa gra to jest wielki minus.


Odd Polish mod -------------------> Oddworld Abe's Oddysee ll

Offline

 

#5 2015-03-08 14:48:37

 Tusia10

Żonka

Skąd: Węglodajnia
Zarejestrowany: 2011-01-24
Posty: 632
Wiek: 24
Ulubiona Lokacja: Rupture Farms / Slig Barracks

Re: Wrażenia

P-p-pasek zdrowia...?
http://littlefun.org/uploads/5223ab67e691b22d45883a8e_736.jpg
czuję się jakby silgi zmieniały się w szturmowców, że na strzała nie zabiją...


항상 잠을 자고 싶다

Offline

 

#6 2015-03-08 16:43:48

 Marabit

Tańczący z Paramitami

Zarejestrowany: 2010-11-30
Posty: 1428
Punktów :   44 
Ulubiona Postać: Gen. Dripik
Wiek: 36
Ulubiona Lokacja: RuptureFarms

Re: Wrażenia

Co do zastrzeżeń do tłumaczenia to wiadomo było od początku że po polsku będzie ujowo, ktoś wie czy zlecili to fanom czy może wynajęli jakichś tłumaczy którzy z Oddworldem zetknęli się pierwszy raz? Aha, czy nazwy własne takie jak RuptureFarms, paramity też zostały spolszczone na "ZabujczaFabryka" i "insrekty"?

Bardzo podoba mi się za to "inkantacja" jako "chant".


http://i46.tinypic.com/259ws3k_th.gif

Offline

 

#7 2015-03-14 01:46:38

 Drippick

Mężuś

49395019
Zarejestrowany: 2010-11-08
Posty: 985
Punktów :   10 
Ulubiona Postać: Gen.Dripik
Wiek: 11
Ulubiona Komenda: Follow Me
Ulubiona Lokacja: Mój dom
WWW

Re: Wrażenia

Nazwy własne zostały zachowane. No prawie.

Linie Monsaica.
Zagrody.
Strefa Wolnego Ostrzału.
Wielka Twarz xD

A pasek zdrowia to nie taka tragedia. W rzeczywistości na normalu wygląda to podobnie jak w oryginalnej wersji, tylko zawsze mamy jakąś tam szansę na przeżycie ostrzału. Zresztą Hard oferuje podobno to samo co oryginał, czyli one hit - one death.

Głosy źle dobrane? Nowe, prawda. Świeże, prawda. Ale źle? Ja się uśmiałem słysząc inne inkantacje od jołjołów. "Miał miał miał miał" "Ninininini" "Nionionionio". Sligi chyba bez zmian, Abe to nadal Lanning, tylko dano masę nowych tekstów. Pod jedyneczką poza Hello jest Hey, Hi, Ho, etc.

Mi się cała gra bardzo spodobała. A polonizacja... Czuję że sam, w pojedynkę zrobiłbym ją lepiej, ale to już trudno, tak to bywa xD

Offline

 

#8 2015-03-25 13:31:22

 Delux492

http://img.informer.com/icons/png/16/23/23053.png Shrykull

Call me!
Skąd: Vykkers Labs
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 393
Punktów :   21 
Ulubiona Postać: Scrab
Wiek: 23
Ulubiona Komenda:
Ulubiona Lokacja: Slig barracks/scrabania
WWW

Re: Wrażenia

Konr@do napisał:

Jak dla mnie kaszanka... Głosy źle dobrane, polonizacja robiona chyba na kolanie w barze, bo strasznie nieciekawie to wygląda (czcionka, nie wszystkie obiekty przetłumaczone). No i najgorsza rzecz, która mnie zraziła - pasek zdrowia... Bardziej tego spieprzyć nie mogli. Tyle czekania okazało się na marne, zawiodłem się bardzo na twórcach. Prawdziwy klimat tej gry już nigdy nie wróci... Czekam na wersję PS3 i jakoś na siłę przejdę.

Serio według ciebie jest aż tak źle?,daj im szansę jak zrobią Exoddus w HD


Odd Polish mod -------------------> Oddworld Abe's Oddysee ll

Offline

 

#9 2015-04-24 13:04:16

 Konr@do

http://img.informer.com/icons/png/16/23/23053.png Mudomo

666
Call me!
Zarejestrowany: 2012-01-17
Posty: 117
Punktów :   
Ulubiona Postać: Abe
Wiek: 666
Ulubiona Komenda: Fart
Ulubiona Lokacja: Rupture Farms
WWW

Re: Wrażenia

Delux492 napisał:

Serio według ciebie jest aż tak źle?,daj im szansę jak zrobią Exoddus w HD

Serio... Dzisiaj dopadłem wersję na PS3 i jest jeszcze gorzej niż sądziłem. Nawet na siłę tego nie przejdę - żegnaj Abe... A tak na niego czekałem


http://oi60.tinypic.com/ebe8td.jpg

Offline

 

#10 2015-04-24 15:36:21

Director92

http://img.informer.com/icons/png/16/23/23053.png Świeżak

Zarejestrowany: 2015-04-21
Posty: 14
Punktów :   

Re: Wrażenia

Teraz ogólnie plany są takie że będą robić Exoddus w HD.

Offline

 

#11 2015-04-24 20:34:39

 TokoYoko

http://img.informer.com/icons/png/16/23/23053.png Shrykull

Skąd: ojropa
Zarejestrowany: 2010-12-19
Posty: 394
Punktów :   10 
Ulubiona Postać: Scrab
Ulubiona Komenda: follow'me
Ulubiona Lokacja: Paramonia :D

Re: Wrażenia

Drippick napisał:

>Stan zdrowia

Było coś "podobnego" w Exoddusie. Slig potrzebował 3 strzałów, żeby pozbawić ejbiaka życia (2 pierwsze trafiały w podłogę...). Lecz raczej to fajtłapowatość sligów, którym spluwa służy głównie do lania mudków, niż tzw. "hapsy".

Ale dzięki remakowi ta gra nadal żyje i nie została serią zapomnianą. I nadal żyć będzie. Ostatnio można ją było dostać w PS Plusie. Pokazuje, że to nie liczba poligonów czy pikseli tworzy niepowtarzalny klimat. Grafika nie jest jakaś wybitna patrząc na dzisiejsze "next-geny", ale daje radę. Jest to rekompensowane przez ostre 1080p i płynne 60Hz (PS4) czego nowym grom z epic grafiką trudno osiągnąć. Niektórym zaprawionym w boju oddworldziarzom może nie spodobać się nowy styl graficzny odstający od sterylnego Oddysee z 97 roku, który wtedy był naprawdę imponującym pod względem wizualiów dziełem, ale to subiektywne zdanie o czyimś guście.


http://www.zanimnapiszesz.info/b/ub/2.png

Offline

 

#12 2015-04-24 21:53:20

Director92

http://img.informer.com/icons/png/16/23/23053.png Świeżak

Zarejestrowany: 2015-04-21
Posty: 14
Punktów :   

Re: Wrażenia

wersja PAL posiada 50Hz a NTSC Amerykańska posiada 60Hz xdd polecam ALE CIUL W TO i tak nnt nie wywołało na mnie takiego wow bo to "rimejk" A NIE NOWA GRA!!!!!!!!!!!!!!

Offline

 

#13 2015-04-24 23:34:30

 TokoYoko

http://img.informer.com/icons/png/16/23/23053.png Shrykull

Skąd: ojropa
Zarejestrowany: 2010-12-19
Posty: 394
Punktów :   10 
Ulubiona Postać: Scrab
Ulubiona Komenda: follow'me
Ulubiona Lokacja: Paramonia :D

Re: Wrażenia

Director92 napisał:

wersja PAL posiada 50Hz a NTSC Amerykańska posiada 60Hz xdd polecam

PS4 nie obsługuje sygnału analogowego (takiego jak PAL i NTSC). Sony postawiło tylko na HDMI. Konsole sony i tak nie mają blokady regionalnej, więc nieważne jest, gdzie została kupiona.


http://www.zanimnapiszesz.info/b/ub/2.png

Offline

 

#14 2015-04-27 08:31:04

 Login95

http://img.informer.com/icons/png/16/23/23053.png Shrykull

Skąd: Ruda Śląska, Kochłowice City
Zarejestrowany: 2010-09-03
Posty: 490
Punktów :   12 
Ulubiona Postać: Big Face
Wiek: 24
Ulubiona Komenda: Suck it! o3o
Ulubiona Lokacja: Stockyard
WWW

Re: Wrażenia

Gra jest dobra, poza udźwiękowieniem, grafiką, przerywnikami i gameplayem.

Graficznie to wszystko w Rupture Farms jest za jasne i czyste przez co ta lokacja straciła cały klimat mrocznej rzeźni.
Dźwiękowo to pogorszyli tylo jułjowanie, dźwięki znalezienia sekretu i uratowania mudka.
A co do gameplaya to Abe przestał poruszać się "cyfrowo" przez co przejście niektórych etapów gry zależało od szczęścia, a nie umiejętności, zepuli jeszcze windy, teraz trza nacisnąć ctrl żeby ich używać, świetliki mają jakąś dziwną czcionkę, wszędzie są jaieś dymy z dupy w których można się schować zamiast cieni, czujniki ruchu też zepsuli, mięso dla paramitów wygląda jak wyjęte z kreskówki, animacje wyglądają daremnie, Abe na krawędzi wykonuje jakieś ruchy Browna, stan zdrowia jest, czasami nie byłem pewien czy przechodzę grę tak jak chcieli tego twórcy, przerywniki wyglądają gorzej, gra jest wolniejsza, czasami wywala mnie do Windowsa, w grze są jakieś reklamy, coś im się chyba popieprzyło z tym DLC z Alfem, bo on zaczął być istotny w Exoddusie, pełno bugów, niema już żadnej nagrody za uratowanie wszystkich mudków, checkpointy wyglądają niesamowicie badziewnie, rymowanki i rady na ekranach ładowania są kurwa okropne, Abe przebiega nad wąskimi dziurami Mario style, Scraby wydają dźwięki jakby miały zatwardzenie, nic nie jest satysfakconujące, umierające sligi mają szansę 1/3 na dostanie pośmiertnej padaczki, lista idzie dalej ale na tym skończę.

O polonizacji się nie wypowiem, bo grałem po angielsku.

tl;dr
Cały czas grania czułem się jakbym nawlekał igłę, oryginał jest tańszy i lepszy.

Offline

 

#15 2015-04-27 11:18:09

 Delux492

http://img.informer.com/icons/png/16/23/23053.png Shrykull

Call me!
Skąd: Vykkers Labs
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 393
Punktów :   21 
Ulubiona Postać: Scrab
Wiek: 23
Ulubiona Komenda:
Ulubiona Lokacja: Slig barracks/scrabania
WWW

Re: Wrażenia

Marudzicie mam nadzieje ze moja gra będzie lepsza xdd


Odd Polish mod -------------------> Oddworld Abe's Oddysee ll

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://olsztynek.szamba-betonowe360.pl Szamba betonowe Raszków